WIADOMOŚCI

Williams wierzy, że może zyskać przewagę dzięki paliwu
Williams wierzy, że może zyskać przewagę dzięki paliwu
Zespół Williamsa wierzy, że może zyskać przewagę nad fabrycznym zespołem Mercedesa dzięki olejom i paliwu od firmy Petrobras.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Ekipa Sir Franka Williamsa w minionym sezonie przeszła na jednostki napędowe Mercedesa jednak w odróżnieniu do fabrycznego zespołu nie korzysta z produktów smarnych i paliw dostarczanych przez malezyjskiego Petronasa, ale posiłkuje się produktami własnego sponsora, brazylijskiego Petrobrasa.

Po zmianie jednostek napędowych V8 na nowoczesne V6 turbo, już w minionym roku w padoku głośno było na temat wpływu formuły paliwa na osiągi bolidów. Ekipa Red Bulla i Renault ściśle współpracowały w tym temacie z Totalem, do tego stopnia, że francuskie paliwo na początku sezonu 2014 zakłócało nawet pracę czujników przepływu.

Dyrektor techniczny Williamsa, Pat Symonds, przed kolejnym sezonem Formuły 1 zwraca uwagę na niepozorny element jakim jest właśnie mieszanka paliwowa, która może mieć w tym roku dalej duże znacznie dla osiągów bolidów.

„Pracujemy nad formułą paliwa. Oczywiście chcemy, aby było ono dobre” mówił w wywiadzie dla serwisu Autosport.com Symonds, pytany o to czy nie obawia się, że Mercedes stworzył silnik bardziej pasujący produktom Petronasa. „Teoretycznie nie ma powodu, dla którego Petrobras nie miałby rozwinąć lepszego paliwa niż Petronas, więc może się to okazać dla nas pozytywne i działać na naszą korzyść.”

„Nie osiągnęliśmy jeszcze tego celu, ale pracujemy nad tym.”

Symonds wierzy, że nowa era silników w F1 stwarza spore pole manewru dla producentów paliwa i olejów.

„Nie jest to moja dziedzina, ale wiem, że w paliwie drzemie znacznie większy potencjał obecnie niż to było w ostatnich latach funkcjonowania silników V8, gdy producenci osiągnęli granicę, którą ciężko było przekroczyć.”

„Nadal jednak w paliwie można znaleźć pewną część swoich osiągów.”

Symonds zdradził także, że nowy silnik Mercedesa jest nieco większych gabarytów niż jego poprzednik, jednak nie przysporzyło to zespołowi problemów z jego upakowaniem w tylnej części FW37.

„Silnik jest nieco większy niż ubiegłoroczny. Wydech również się nieco powiększył” mówił Symonds. „W ubiegłym roku Mercedes bardzo agresywnie podszedł do wydechu, ale nie sądzimy, że można było na tym zyskać coś aerodynamicznie więc nie przejmujemy się tym iż stał się on nieco większy.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

12 KOMENTARZY
avatar
thorns6

10.03.2015 17:51

0

bedzie na polsacie formula czy tlko RTL zostaje??


avatar
kempa007

10.03.2015 18:45

0

spokojnie, bedzie tak jak w minionym roku. Dogadaja się w ostatniej chwili. Albo i nie ;-) Nie ma co siac zamentu.


avatar
RyżyWuj

10.03.2015 19:26

0

Dogadają się. Na nie emitowaniu wyścigów stracą obie strony, więc właściciel praw musi sprzedać a żeby sprzedł ktoś musi kupić. Najbardziej dramatyczny przebieg negocjacji może być w sumie taki, że nie pokażą GP Australii, którego i tak prawie nikt nie ogląda na żywo.


avatar
RyżyWuj

10.03.2015 19:29

0

Swoją drogą coroczny przebieg tych negocjacji pokazuje najlepiej, że Polsat kupuje to za grosze. Jeśli to byłaby naprawdę droga inwestycja, to umowa byłaby podpisana najpóźniej 3 miesiące wcześniej i na antenie 24h na dobę byłaby kampania reklamowa F1 w Polsacie. A tak to widać, że jedynie kupują coś, czego nawet nie trzeba reklamować, bo i tak ogląda mniej więcej ta sama i tak samo liczna grupa telewidzów.


avatar
EryQ

10.03.2015 20:05

0

Co do kanałów sportowych Polsatu to w ostatnich dniach pokazują w przerywnikach między relacjami sportowymi urywki zeszłorocznych wyścigów. Tak też było w zeszłym roku więc pewnie będą transmisje tylko znowu na ostatnią chwilę się dowiemy...


avatar
Miki42

10.03.2015 20:12

0

Po zmianie jednostek napędowych V8 na nowoczesne V6 turbo na nowoczesno stare szmelce niema ja V8 tego nic nie przebije


avatar
Miki42

10.03.2015 20:18

0

Nie jest realne dostosować silnik do paliwa to paliwo dostosowuje się do silnika który może współpracować z tym paliwem lub nie


avatar
RedDragon12

10.03.2015 20:32

0

@3 Mi się wydaje że 6:00 to w miarę optymalna pora do oglądanie wyścigu.


avatar
williams FW

11.03.2015 12:11

0

williams bedzie mocny


avatar
Piotr89Sand

11.03.2015 18:56

0

Wszystkie wyścigi F1 powinny być o godzinie 22:00. Ewentualnie w porze wieczorynki żeby dzieci usypiać :D Procesja jedzie i dojedzie :D


avatar
RyżyWuj

11.03.2015 20:20

0

@8 RedDragon12, 6 rano w niedzielę, to jest optymalna pora na przewrócenie się z jednego boku na drugi. 14:00 jest perfekcyjną godziną dla Europy i dlatego większość wyścigów odbywa się właśnie wtedy. Nic nie dzieje się bez przyczyny.


avatar
williams FW

13.03.2015 20:01

0

ustawiam budzik na kwalifikacje


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu